Tuesday, September 02, 2008

kenangan Bait Al Amin
















Selamat datang Ramadan. Syukur sebab kita masih sempat menyambut Ramadan tahun ini dan bersyukur kerana sambut dalam keadaan yang aman dan selesa. Camanalah orang2 kat sana yg puasa dalam keadaan serba kekurangan dan ketakutan kan?syukur aku walaupun tak mewah mana namun rezeki masih ada.

Bermula Sabtu sehinggalah Isnin aku berada di rumah anak yatim di Bait Al Amin dan Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Kami bertolak petang dalam kul 3 mcm tu dan sampai di sana dalam kul 6 gak. Kami disambut adik2 yg cukup ramah. Malam tu kami wat ice breaking. Ada yang malu2 dan ada yang hiperaktif. Tapi mereka cukup menyenangkan…seronok sangat aku berada di sana.

Paling aku tersentuh hati masa mereka nyanyikan lagu tentang ayah dan ibu, mengalir air mata aku.dahlah aku mc waktu tuh.nak x nak aku kenalah kawal hati dan perasaan aku.Ntahlah hati aku sayang sgt kat diorg dan aku bersyukur kerana Allah makbulkan impian aku untuk bersama-sama dengan mereka.

Mereka mungkin tiada masalah untuk makan kerana aku lihat banyak hati2 mulia yang tak putus2 menghulurkan bantuan. Namun aku lihat mereka inginkan perhatian dan kasih sayang dari orang lain. Dari riak wajah mereka aku tau betapa mereka suka kami ada di sana. Tapi sayang..masa itu tidak panjang.Takpelah dik..ada rezeki kami datang lagi ya..

Tersentuh aku bila aku ckp belajar rajin2 adik2 tu ckp x nak sebab kakak nak balik dah.huhu. Pastu ada yg suruh aku datang lagi.Aku ni dahlah sensitif. Manalah hati aku tak tersentuh..mengalir air mata aku..

Rasa insaf aku melihat mereka dan aku doakan adik2 di sana belajar rajin2 dan capai kejayaan..Kekurangan bukan halangan tapi satu ujian utk jadikan kita lebih tabah.Rindunya kat diorg!

1 komen:

stock advice said...

its good to know about it? where did you get that information?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...