Saturday, May 30, 2009

ROS dan Kenangan Persekolahan..

tamat sudah aku menjalani ROS kat sekolah lama ku SMKS 24..walaupun tempoh terlalu singkat tapi sejujurnya harusku nyatakan di sini yang pengalaman yang diperoleh benar2 menyedarkan aku tentang peranan yang bakal aku pegang nanti..

napa aku pilih sekolah ni?pertama kerana dekat!yelah..dua mggu je kan.lainlah praktikum sem 8.kedua kerana ini sekolah lama aku..sekolah yang banyak mematangkan aku..melalui detik manis dan pahit di sini..yang menjadi satu stesen utk aku terus bergerak ke satu destinasi yang lebih mencabar..

sejujurnya lagi..masa hari pertama aku stress giler.huhu.sebab mcm blur and then takde keje.so aku rasa bosan.teringat ms 1st day aku keje kat nestle dulu, mcm nilah..bosan tau bila x ada keje.so apalagi,aku terus kumpulkan maklumat utk report, pastu pusing2 sekolah..mmm x berubah sgt.yg berubah

-dulu ada kolam kat taman sains.skrg dah x ada..dulu ingat lagi ikhwan hakim and the gang lah jaga.
-dulu dewan menyeramkan.haha.yelah..keadaan dewan dulu teruk.skrg dah ok dah

apapun aku gembira kerana dapat kembali di sini.terkejut aku tgk cikgu2 lama aku sebab diorg x berubah pun.serius!bkn bodek!maintain je.and still cun!yelah..7 tahun dah aku tgglkan sekolah.tapi ramai gak guru2 lama aku dah x ada.

yg bestnya cikgu2 ada yg kenal aku sebab aku dulu aktif masuk bahagian puisi, syair, sajak.hehe.aku dulu mmg aktif tapi aku bukanlah pelajar popular pun.cikgu2 je kenal.thanx cikgu sebab cam lagi anak murid cikgu.tapi cikgu2 ada gak x caya aku.yelah dulu aku pakai spec..skrg pakai gak cuma ms ROS aku pakai ctc lense.hehe

apa yg aku buat kat sekolah?meh aku list
1) kumpul maklumat ttg sekolah.
2) relief class
3)sembang.hehe
4)join sekaki wat persembahan sempena hari guru

cakap pasal persembahan..aku wakil utk unit bahasa.hehe.awal2 lagi cikgu halijah dah ajak.so join jelah.pastu x sangka kena menari agogo!aduhai..serius..aku x pernah menari di pentas ini.apatah lagi agogo!haiya..takpelah..bukan slalu kan?hari terakhir plak tuh.kelakar pun ada sebab aku mana reti!

and then aku menyanyi lagu puisi tajuk guruku.ala..tu pun aku amik dr lirik lagu "Lelaki".tukar beberapa perkataan je.lagu ni banyak kenangan sebenarnya.inilah lagu pertama aku nyanyikan di pentas ini ketika di tingkatan 5.tapi dulu diiringi dengan petikan gitar..ah..aku rindukan pentas ini..sebab tu aku rela utk join wp aku takut dianggap gila glamer.haha (sebab dua kali kuar pentas)

serius..aku rindukan pentas ini..ingat lagi masa form 1,aku beranikan diri masuk pertandingan membaca berita dan syair.pastu masa form 2, kelas aku buat lakonan yg best!.pastu kat pentas inilah aku membacakan sirah nabi ketika perhimpunan Isnin.di pentas ini juga aku dan rakan2 buat choral speaking smpi wat persembahan kat luar tau.pastu..pentas ini juga pernah membuatkan aku menangis kerana dimalukan..huhu..bila pk balik pentas inilah banyak membuatkan aku ditemani dengan kenangan2..aku rindu kenangan dulu.maaflah jika cikgu zubaidah neh gila glamer kejap hari tuh.haha

pastu aku rasa best sebab selama 5 tahun aku jd penonton tgk cikgu kat atas pentas.tapi hari jumaat yg lalu, aku di atas pentas sebagai guru (wp guru pelatih) bersama2 bekas2 guru aku!so sweet kan??? (adalah tu nak kata aku poyo.haha)

pas ROS ni kan ada beberapa perkara aku kena ubah.antaranya

1)aku harus belajar utk lbh garang lagi.haha
2)belajar lagi cara kawal kelas

apapun aku happy dapat buat ROS ni..dan paling happy dapat kenal kak adilah,kak faezah, kak chan dan kak zura yg best sgt.wp kenal dalam tempoh 2 mggu tapi cara kami mcm dah kenal lama.thanx atas kesudiaan bercerita pengalaman menjadi guru..dan juga buat guru2 di SMKS 24.cikgu2 mmg best!jasa cikgu takkan sy lupa

cikgu math aku masa form 4/5, cikgu normawati.kalau cikgu nak tau, ms kelas saya suka tgk cikgu sebab cikgu cantik sgt.haha.dan sy tak lupa cikgu cubit saya sebab gagal jwb soalan math cikgu.hehe.apapun math sy A1 tau.haha
pn radzilah!sorg lagi cikgu aku yg aku suka sgt tgk dia.bukan hanya kerana cantik tapi aku sk cara dia mengajar.ajar sambil senyum..tak silap aku beliau ajar aku pendidikan seni masa form 1..

geng aku ms kat sekolah..kak faezah dan kak adilah.jaga diri ya! selamat praktikum dan selamat posting

comei kan kek kami??

anak didik ibu kandung suluh budiman..

lain2 gambo tgklah kat http://profiles.friendster.com/cikida85 ya.malas nak upload.huhu



0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...