Wednesday, March 30, 2011

dulu pendakwah..kini?



mencuri masa meringankan beban fikiran seketika..

jalan2 di facebook..tetiba terkilan tatkala aku menatap wajah seorg wanita yg mulanya dikagumi ramai..dakwah yg berkesan dan tutur bicara yang lembut memang mudah untuk kita terpikat..

tapi..
napa sekarang berubah?

kening dicukur...
pakaian mengikut tubuh..
tudung tidak menutup dada..
sedangkan dia adalah pendakwah
rujukan org2 jahil spt aku dlm mendapat panduan tentang sebenar2nya Islam

bagiku..tindakan ini sebenarnya menyukarkan lagi dakwah Islam sebenarnya..lihatlah..org sekarang mana nak hormat org alim agama. Teringat isu pengharaman yoga..kemudian keluarlah statement artis2 dan individu yg masih cuba nak mempertahankan "kehalalan" sesuatu yang haram.menganggap perkara itu tidak salah..fatwa dikeluarkan bukan saja2.malah tentu sekali berdasarkan kajian kepada Al-Quran dan Sunnah tetapi ada juga insan yang mengaku Islam tetapi masih nak pertikaikan.entahlah,,dunia akhir zaman..

aku pinta pada pendakwah itu..kembalilah seperti dulu...dalam wajah seorang pendakwah Islam yang sejati..

2 komen:

sha humaira said...

TASHA TAU SAPE IDA MAKSUDKAN..HUHU..TAPI TU LA HAKIKATNYA APA YANG KITA NAMPAK... haritu tasya pergi plaza masalam..tengok2 ada pertdngan untuk pencarian tudung fareeda... Beliau yg dimkasudkan ida tu adlh salah sorag juri... waktu tu pun mmg perasan tdung dia pakai mcm dekat FB dia tu la..trkejut jgk mula2nya...tapi mmg dia... cuma sdkit terkilan.. mungkin sebab dan senang.. berpangkat beliau dah dikaburi dengan sume tu..dengan semua kemewahan dikecapi beliau barang kali....huhu...wallahualam

cikida85 said...

huhu..nak letakkan nama dia pun serba salah gak..tapi mmg "dia" yg ida maksudkan..kenapa harus berubah mcm tu sekali.sebagai pendakwah sudah pasti hukum..tulah..iman manusia ni ada naik turunnya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...