Monday, March 14, 2011

perjuanganku..

kalau 3 tahun aku mampu berusaha walau pelbagai cabaran dan halangan..
yang menjejaskan emosiku..
yang adakalanya mengeruhkan persahabatanku..
sudah pasti aku mampu melalui saat-saat akhir ini..

Ya Allah
berikan aku kekuatan agar dapat selesaikan semester ini dgn cemerlang
agar aku dapat menggapai hasrat murniku
untuk menjadi seorang guru...

amin...


dalam hidup ni banyak impian selain mendapat keredhaan Allah..

nak jd cikgu yg berjaya 
nak jadi isteri yg mithali
nak jadi ibu yang berjaya didik anak2nya

aku sedar..aku peroleh semuanya lambat
x mcm org lain
yg sebaya aku dh hbs belajar lama dah.siap gaji penuh poket dah
aku?masih harap duit elaun dr abah
kawin?kwn2 rapat ms diploma sumer dh kawin,ada yg br tunang,ada yg nak kawin,ada yg dah ada anak dua tiga org
aku?masih di sini mengejar ilmu dgn si dia masih di sisi

tapi..
aku tau..aturan Allah adalah aturan yg terbaik
bersabarlah hati..masaku akan tiba jua..moga diri ini terus tabah hadapi pelbagai dugaan mendatang

amin..

2 komen:

sha humaira said...

sabar ek ida..insyaAllah hari tu akn tiba jgk...kalau ikt kan kite ni sama je... lamabt sikit dr org lain...tp kite kene redha..pasti ada yg sgt terbaik tuk kite even lmbt dr org lain..insyaallah

cikida85 said...

Insya Allah...
ada rezeki kita
tapi org pun kena fahamlah
lain org lain rezekinya
neh lom kawin lg neh
dh kawin lmbt beranak teruk lah kena tanya tu.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...